6 november

Att skjuta upp födelsedagsgrattis är aldrig en bra idé. När jag få Facebook-notificationen på morgonen så tänker jag "JIPPI det är den här människans dag idag!" och att jag minnsann ska ära den ordentligt. Jag tänker samtidigt att jag vill vänta ut hetsen och ge ett genomtänkt grattis när det har lugnat sig. Ett steg är att stå utanför Facebook-grattiset. Å ena sidan för att jag är lat men å andra sidan motiverar jag det med att det ändå vore för opersonligt. Problemet uppstår när personen i fråga Instagrammar om sin födelsedag för alla som har likeat det och grattar efteråt ser ut att bara gratta för att det instagrammades. Här får jag en konstig känsla av att födelsedagsbarnet skulle känna att jag har "glömt" dess stora dag men det är helt irrationellt om det här inte är en familjemedlem - vem tusan håller koll på födelsedagar in times of sociala medier?? Förhoppningsvis slutar dagen med ett riktigt välformulerat och hjärtligt grattissms. Om inte det så brukar jag ge mig själv åtminstånd 12 timmar av följande dag för att komp-gratta. När de 12 timmarna har gått är det bara att inse att den vänskapen har gått åt skogen och att jag fuckat upp. Jag är just ny inne i ett 12-pass med två vänner. Håller tummarna för mig själv!!! Det måste bli av nu. När jag mesar ur och ger försenat grattis på Facebook så tycker jag att "Grattis på dagen efter din födelsedag" är rätt fint. Det kan alla använda sig av, varsågod!
 
Jag har fortsatt vara sjuk den här veckan men ändå haft lite för mig. Har testat på yoga i livet och det funkade på så sätt att det var så svårt att jag kunde inte tänka på något annat under hela passet och det måste väl räknas som mindfullness i sig?
Har även hittat lyckan i Friskis & Svettis' Broadway danspass ! ! ! Log med öppen mun hela passet, det var som över på 5 minuter och kändes inte som träning mer än dans på svartklubb i några timmar. Jag är helt såld. Alla musikallåtar en känner till med rätt coola och lätta moves resulterade i en sexig och hurtig atmosfär som jag skulle vilja föda barn i - riktigt bra atmosfär helt enkelt. 
Nu är jag sen. Hade planerat en riktigt god äggmacka men hinner inte det så det får bli en mindre god macka utan ägg för jag ska springa till sista inspelningsdagen på SVT-Baluba-humorsatsningen VÅRDGÅRDEN. En crazy serie som kommer på SVT i vår. Återkommer med mina känslor inför detta. Idag ska jag iallafall få spela mot bland annat en mini-ponny och det blir gulligt tror jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0