Saker jag vill skriva om

Just nu finns det mycket tankar men ingen tid!! Har en tysk och mycket för mig för tillfället men här kommer sånt som jag vill skriva om och snart ska (bara så att jag inte ska glömma bort det och för att läsare/n av den här blokken ska bli taggad/e)

utan inbördes ordning:
  • Svartsjuka och äganderätten alla förhållande-grisar tycker sig ha över sin partner
  • Tjej-rivalitet, det här med att hata "den andra tjejen" i ett heteroförhållande fast hon egentligen inte har något ansvar gentemot "första" tjejen och hur allt det är baserat på att män styr (inte så radikalt)
  • Det konstiga i att det finns så mycket tjej-groupies men att det inte alls är lika accepterat att totalt hänge sig som tex. en Believer om man är kille, och att det inte verkar vara ett lika stort behov av det för killar. Var detta idoliseringsbehovet hos tjejer kommer ifrån och vad killar hittar istället. 
  • Att svika förtroenden och det sorgliga i att löften inte betyder något nu för tiden (någonsin?)
Vet inte när jag ska sätta mig ned och gå deep men snart hoppas jag!
 
PS. Har kommit på att Youtube-vloggaren/SVT-komikern William Spetz är nutidens Bert Ljung!!!! det är najs
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0