Om vi börjar där

var kommer felet ifrpn?
när går det snett? 
 
ett exmpel på när vi faktsiskt har en riktigt stor öppning i ungas förtroende och tankebanor som vi bara schabblar bort är SEXUALKUNSKAP i skolan Det är redan där vi måste se till att tjejer och killars sexualitet värderas lika! I sexan delades klassen upp i killar och tjejer och så var det dags för sex och samlevnad. Vi hade delats upp så dels för att vi skulle prata om lite olika saker men också för att det kunde bli pinsamt för oss tjejer om killarna var med och då kanske vi inte skulle våga fråga lika mycke, fick vi höra. På tjejlektionen pratade vi om bindor och tamponger och fröken aa att hon hade extratamponger i sitt skrivbord om "ni som fått mensen skulle behöva". Vi kan också ha blivit visade hur kondomer ser ut och fått höra att det är viktigt att skydda sig när man ska ut på sexdebut! Men också att det är HELT OK om man inte vill ha sex. 
 
Jag pratade semare med en killkopis i klassen och det var lite pinsamt att prata om vad vi fått höra om på vår lektion. Han berättade stolt att dom hade pratat om att runka och fått komdomer utdelade för att kunna ta sig en "lyxrunk". Det var självsagt att alla killar i klassen runkade, men hur var det för resten av oss? När jag var 12 visste jag om 4 tjejer som onanerade, mig själv inkluderad. Vi fyra hade erkännt för varandra i djupt förtroende och under största sekretess vad vi höll på med när ingen såg. När några tuffa killar i 7an frågade mig och min kompis om vi hade provat att "pulla" rodnade vi och dom sa skrattandes att det hade vi säkert inte. VARFÖR RODNADE VI? VARFÖR VAR ONANI INGET MAN VILLE STÅ FÖR SOM 12/13 ÅRING? och VARFÖR var det självklart att vi inte provat det? För att vi ännu inte hånglat med någon kille? För att dom intr personligen sett något bevis på att vi skulle vara intresserade av sex och vad det innebär?
 
MER KVIINLIG ONANI PÅ SEXUALKUNSKAPEN I 6AN
 
 
Förövrigt anser jag att riktigt bra sex kan bota en förkylning, testa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0